Een kort verslag van de bosklassen

De leerlingen van de zesde klas gaan dit schooljaar op bosklassen van 24 juni 2019 tot en met vrijdagmiddag 28 juni 2019.

De kinderen en hun juffen en meester zijn veilig aangekomen in Xhoris.

Maandag 24 juni 2019

Na een vlotte busrit zijn we aangekomen in het mooie Xhoris. We werden al dadelijk op een koekje en een drankje getrakteerd. Hierna werd de kamerindeling bekend gemaakt. SPANNEND!!! En ja hoor, het was de juffen gelukt om iedereen met minstens één van zijn gekozen vrienden op de kamer te leggen. Ook waren onze kamers reeds vroeg gepoetst, zodat we meteen onze koffers konden uitpakken. ’s Middags werd er een overheerlijke bruschetta geserveerd. Onze gidsen Jean-Claude en Dimitri stonden ons hierna al op te wachten om aan een leerrijke natuurwandeling te beginnen. Wat wisten die mannen veel over bodemsoorten, legendes en alle mogelijke planten die we tegenkwamen. Ze konden ons allemaal  boeien. Nadien kregen we nog allerlei opdrachten in de schaduw van de grote bomen in het park. Eens terug op het domein maakten we ons klaar voor een plons in het zwembad. Wat deed dat deugd! Het avondmenu viel ook weer goed in de smaak bij iedereen. We kregen aspergesoep, vis met rijst, een saladebar en als afsluiter rijstpap. ’s Avonds organiseerden de monitoren heel wat buitenspelletjes waaronder: vikingkub, netbal, voetbal en trefbal. Na deze eerste dag waren we al lekker moe en kropen we tegen 22.00 uur onder de wol.

Dinsdag 25 juni 2019

Alweer een dag vol zon en zwoele temperaturen! Na een overheerlijk ontbijtbuffet zijn we vertrokken voor ons bezoek aan de burcht van Logne. We kregen er een rondleiding van een topgids. Nadien werden we in groepjes verdeeld om het in de vorm van een schattentocht tegen elkaar op te nemen. Wie de schat vond, kreeg een ketel vol snoepjes. Gelukkig wou de winnende groep de buit met iedereen delen. Na zo een intense voormiddag hadden we allemaal reuzehonger. En wat stond er op het menu? Een heerlijk fris slaatje met een garnaalkroketje. Na deze leerrijke voormiddag was er tijd voor waterpret.  Deze sportieve namiddag sloten we af met een frisse duik in het zwembad. Na het avondeten hadden de monitoren nog een leuke quiz uitgewerkt voor ons. Het werd dus weer een SUPER DAG!

Woensdag 26 juni 2019

Na een goede nachtrust konden we weer aanschuiven aan het ontbijtbuffet. Ook moesten we ons lunchpakket klaarmaken om een volledige dag op stap te gaan. We werden opgepikt door de bus om ons naar de vertrekplaats van de avonturentocht te brengen. Daar stonden de gidsen ons op te wachten. Ze zouden ons door de avontuurlijke parcours loodsen. Wat een uitdagingen moesten we aangaan! Samen hebben we onze grenzen verlegd! Lekker vuil en snakkend naar een frisse douche keerden we terug. Na de douche konden we genieten van frikandellen in tomatensaus, kroketjes en sla. En of dat gesmaakt heeft! Later op de avond mochten we nog een uurtje gaan zwemmen, alvorens we nog een filmpje mochten meepikken.

Donderdag 27 juni 2019.

Vandaag bleven we een volledige dag op het domein. Na het ontbijt mochten we gaan mini-golfen. We hebben er echt van genoten! Nadien hadden juf Mara en meester Seppe een bosspel in elkaar gestoken. We hebben ons weer helemaal kunnen uitleven! Namiddag mochten we de bonte avond voorbereiden. Iedereen was benieuwd naar elkaars stukje en elkaars outfit. Het feestje om de basisschool af te sluiten kon niet snel genoeg beginnen. Ambiance à volonté!!! Tot slot voor de laatste keer onder de wol en morgen richting Borgloon. We kunnen reeds terugblikken op een fantastische week.