De leerlingen van de zesde klas gaan dit schooljaar op bosklassen van 26 juni 2017 tot en met vrijdagmiddag 30 juni 2017.

Maandag 26 juni 2017

De kinderen zijn goed aangekomen in Xhoris.

Na een vlotte busrit zijn we aangekomen in het mooie Xhoris. We werden al dadelijk op een koekje en een drankje getrakteerd.

Hierna werd de kamerindeling bekend gemaakt.

SPANNEND!!! En ja hoor, het was de juffen gelukt om iedereen met minstens één van zijn gekozen vrienden op de kamer te leggen.

Ook waren onze kamers reeds vroeg gepoetst, zodat we meteen onze koffers konden uitpakken.

’s Middags werd er een overheerlijke penne bolognaise geserveerd. Onze gids Leo stond ons hierna al op te wachten om aan een leerrijke natuurwandeling te beginnen.

Wat wist die man veel over bodemsoorten, geschiedenis en alle mogelijke planten die we tegenkwamen. Hij kon ons allemaal  boeien.

Ook het zonnetje was van de partij, zodat deze wandeling een geslaagde activiteit werd. Eens terug op het domein maakten we ons klaar voor een plons in het zwembad.

Wat deed dat deugd! Het avondmenu viel ook weer goed in de smaak bij iedereen. We kregen tomatensoep, varkensgebraad met aardappelen, een saladebar en als afsluiter een ijsje.

’s Avonds organiseerden de monitoren heel wat buitenspelletjes waaronder: badminton, volleybal, ping-pong en estafetten.

Na deze eerste dag waren we al lekker moe en kropen we tegen 22.00 uur onder de wol.

Dinsdag 27 juni 2017

Helaas is vandaag het zonnetje niet van de partij, maar dat kan de pret niet drukken! Na een overheerlijk ontbijtbuffet zijn we vertrokken voor ons bezoek aan de burcht van Logne. We kregen er een rondleiding van een top gids. Nadien werden we in groepjes verdeeld om het in de vorm van een schattentocht tegen elkaar op te nemen. Wie de schat vond, kreeg een ketel vol snoepjes. Gelukkig wou de winnende groep de buit met iedereen delen. Na zo een intense voormiddag hadden we allemaal reuzehonger. En wat stond er op het menu? Frietjes met hamburger en salade! Het kon niet beter. Na deze leerrijke voormiddag was er tijd voor sport en spel. We mochten basketten, tennissen, voetballen en vikingcup spelen. Deze sportieve namiddag sloten we af met een frisse duik in het zwembad. Na het avondeten hadden de monitoren nog een leuke quiz uitgewerkt voor ons. Het werd dus weer een SUPER DAG!

Woensdag 28 juni 2017

Iedereen heeft goed geslapen en ze maken zich klaar voor de avonturentocht.

Na een goede nachtrust konden we weer aanschuiven aan het ontbijtbuffet. Ook moesten we ons lunchpakket klaarmaken om een volledige dag op stap te gaan. We werden opgepikt door de bus om ons naar de vertrekplaats van de avonturentocht te brengen. Daar stonden Theo en Frans ons op te wachten. Deze gidsen zouden ons door de avontuurlijke parcours loodsen. Wat een uitdagingen moesten we aangaan! Samen hebben we onze grenzen verlegd! Lekker vuil en snakkend naar een warme douche keerden we terug. Na de douche konden we genieten van frietjes met vidé en salade. En of dat gesmaakt heeft! Later op de avond mochten we nog een uurtje gaan zwemmen en sloten we de dag rustig af met een filmpje.

Donderdag 29 juni 2017

Vandaag bleven we een volledige dag op het domein. Na het ontbijt moesten we van de juffen opruimen want op sommige kamers was er precies een bom ontploft. Daarna mochten we gaan mini-golfen. We hebben er echt van genoten! Nadien hadden juf Annelore en meester Nick een bosspel in elkaar gestoken. Het was gebaseerd op het spel Mastermind. In ploegen moesten we het tegen elkaar opnemen om de code te kraken. Echt TOF! Namiddag mochten we de bonte avond voorbereiden. Iedereen was benieuwd naar elkaars stukje en elkaars outfit. Het feestje om de basisschool af te sluiten kon niet snel genoeg beginnen. Ambiance à volonté!!! Tot slot voor de laatste keer onder de wol en morgen richting Borgloon. We kunnen reeds terugblikken op een fantastische week.

Buienradar

Copyright VBS Borgloon © 2014. All Rights Reserved.